Als je iets koopt bij een webwinkel dan heb je te maken met e-commerce. E-commerce is een erg groeiende markt en online winkels zijn verdriedubbeld in twee jaar tijd. Doordat de concurrentie steeds hoger word onder webwinkels blijven webwinkels constant met nieuwe ontwikkelingen komen. Door constant te blijven vernieuwen creëert een online winkel een pluspunt ten opzichte de competitie. Door dit voordeel bestel je bij deze webwinkel en niet bij de concurrent. Want zeg nou zelf: Je besteld toch alleen ergens als die webshop jou iets te bieden heeft? In dit artikel bespreken wij de nieuwste e-commerce ontwikkelingen van dit moment.

Snellere levertijden

Een groeiende trend is het steeds vlugger leveren van artikelen. Als je eerst iets bestelde bij een webwinkel kon je er op rekenen dat het een paar dagen of zelfs een paar weken zou duren voordat je het product zou ontvangen. Dit is tegenwoordig verleden tijd. Webwinkels halen alles uit de kast om zo snel mogelijk je bestelde artikel bij jouw thuis te leveren. Veel online winkels bieden voor 23.59 besteld is morgen in huis. De vraag is tegenwoordig hoog naar vandaag besteld morgen in huis winkels. Daarom bestaan er sites zoals Morgenbinnen.nl die lijsten geven van webshops die de volgende dag leveren. Zo hoef je zelf als klant niet op zoek te gaan naar webwinkels die de volgende dag in huis leveren. 

Achteraf betalen steeds populairder 

Ook is later betalen een nieuwe trend geworden. Steeds meer consumenten zijn op zoek naar winkels waar ze achteraf kunnen betalen. Dit achteraf betalen wordt geregeld via externe betaalpartijen zoals Afterpay of Klarna. Sommige websites hebben overzichten gemaakt van deze online winkels waar je later kunt betalen. Hierdoor kan de klant zonder moeite deze webwinkels vinden. Later betalen wordt zo gemakkelijk mogelijk gemaakt, zo heb je met Klarna en Afterpay een app waarin je duidelijk kunt zien wat je nog moet betalen en wat je al hebt betaald. Ook kan je bij deze betaalmethodes er voor kiezen om je schulden in stukken af te betalen. Het later betalen wordt dus steeds makkelijker gemaakt. Wil je een winkel met achteraf betalen vinden? Bekijk dan de website achterafbetaleninformatie.nl

Verduurzaming

Ook is er een totaal andere eis bij gekomen bij webwinkels die weinig met klanttevredenheid te maken heeft. Dit is steeds duurzamer pakketten afleveren. Veel pakketdiensten stappen over naar CO2-neutrale bezorging en rijden elektrisch. Naast het elektrisch rijden, worden inpakmaterialen zoals plastic steeds vaker vervangen door een duurzamer alternatief. Ook ontvang je bij de meeste pakketten geen papieren factuur meer bij je bestelling, maar krijg je de factuur digitaal opgestuurd wat bekend staan als een e-factuur. Webshops onderscheiden zich dus niet alleen in het klantgemak, maar proberen ook positieve aandacht te krijgen door iets goeds te doen voor de wereld.